• Koncertas „Tau, mamyte!“ – dovana Motinos dienos proga

      2025 m. gegužės 6 d. styginių instrumentų dalyko mokiniai surengė šiltą ir jautrų koncertą „Tau, mamyte!“. Mokyklos salėje skambėjo įvairūs kūriniai, kuriuos mokiniai ruošė specialiai šiai progai. Jaunieji muzikantai stengėsi padovanoti mamoms gražią muziką, dėkingumą, meilę, šilumą. Salėje netrūko šypsenų, plojimų ir jaudulio ašarų. Mamyčių širdis sušildė ne tik skambanti muzika, bet ir nuoširdūs […]

  • Kviečiame į koncertą, skirtą Šeimos dienai „Pakilkime kartu!”

      Maloniai kviečiame į koncertą, skirtą Šeimos dienai „Pakilkime kartu!“. Renginys vyks 2025 m. gegužės 15 d. 18.00 val. Šalčininkų kultūros centre. Laukiame Jūsų!    

  • Šokio festivalis „Pavasario ritmu”

          2025 m. gegužės 2 d. Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijoje vyko tradicinis šokio festivalis „Pavasario ritmu 2025“, subūręs talentingus šokėjus iš įvairių mokyklų. Festivalyje dalyvavo ir mūsų mokyklos choreografijos mokinės, paruoštos mokytojų Irmos Jankūnienės ir Marijos Dedel-Družinos. Scenoje šokėjos atliko klasikinius, šiuolaikinius ir lietuvių liaudies šokius, džiugindamos žiūrovus artistiškumu ir nuoširdžiu pasirodymu.    […]

  • Polonijos diena

      2025 m. gegužės 3 d. Vilniaus senamiesčio gatvėmis iškilmingai žygiavo šventinis paradas, skirtas Polonijos dienai paminėti. Parado priekyje garbingai žengė Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestras ir šokėjų grupė. Orkestro atliekami maršai ir dinamiški šokėjų pasirodymai tapo ryškiu šventės akcentu bei kūrė pakilią atmosferą. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie tautinės kultūros puoselėjimo ir […]

  • Pedagoginės-profesinės patirties sklaida

        2025 m. balandžio 30 d. fortepijono metodinėje grupėje įvyko metodinė diena, skirta gerosios pedagoginės patirties sklaidai. Mokytojai dalinosi metodais, kurie padeda atskleisti kiekvieno mokinio kūrybinį potencialą. Fortepijono pamokas vedė Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos mokytoja ekspertė Jelena Augaitienė. Mokytoja ne tik pademonstravo pažangius metodus, bet ir leido kolegoms stebėti, kaip nuoseklus darbas […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232