• Paskaita „Apie simbolizmą“ – M. K. Čiurlionio 150-mečio minėjimo dalis

        2025 m. balandžio 16 d.  dailės metodinėje grupėje įvyko paskaita „Apie simbolizmą“. Ši paskaita yra Mikalojaus Konstantino Čiurlionio temos pratęsimas ir skirta jo 150-čiui. Paskaitą skaitė dailės mokytojas metodininkas Vladimir Matijko. Renginyje dalyvavo 4, 5, 6 grupių mokiniai, mokytojai Asta Vasiliauskaitė ir Ivona Sinė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Danuta Stefanovič. Šia paskaita siekiama skatinti […]

  • Prand Prix konkurse-festivalyje „Stygų šelsmas”!

        2025 m. balandžio 16 d. vykusiame virtualiame XI-jame respublikiniame styginių instrumentų jaunųjų atlikėjų konkurse- festivalyje ,,Stygų šėlsmas”, kuriame dalyvavo net 58 jaunieji stygininkai iš visos Lietuvos, mūsų mokyklos mokinė Aleksandra Akbaš laimėjo Grand Prix! Tai aukščiausias įvertinimas, liudijantis išskirtinį Aleksandros talentą, darbštumą ir sceninį meistriškumą. Nuoširdžiai sveikiname mokinę ir jos mokytoją Viktoriją Mameniškienę su […]

  • Didžiuojamės šokėjais – puikūs laimėjimai tarptautiniame konkurse!

        2025 m. kovo mėnesio pabaigoje mokytojos Marijos Dedel-Družinos paruošti mokiniai dalyvavo virtualiame tarptautiniame šokio konkurse-festivalyje „BRATISLAVA DANUBE FEST 2025“, kuris vyko Bratislavoje, Slovakijoje. Nufilmuoti mokinių pasirodymai buvo išsiųsti organizatoriams,  juos vertino kompetentinga ir profesionali komisija. Turime kuo didžiuotis – pasiekti puikūs rezultatai! Virtualus dalyvavimas buvo ne tik įdomus išbandymas, bet ir puiki galimybė […]

  • II-as respublikinis jaunųjų stygininkų konkursas „Con Moto“

        2025 m. balandžio 12 d. Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokykla sukvietė talentingus muzikantus į II-ąjį respublikinį jaunųjų stygininkų konkursą „Con Moto“. Renginys subūrė būrį dalyvių iš įvairių Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Ignalinos, Ukmergės, Marijampolės ir Vilkaviškio muzikos bei meno mokyklų. Konkurso metu dalyviai varžėsi trijose kategorijose: solistų, ansamblių bei profesionaliosios krypties. Mokinė […]

  • Rajoninis kamerinių ansamblių festivalis „Muzikuojame kartu 2025“ subūrė jaunuosius talentus

      2025 m. balandžio 10 d. Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokykloje vyko rajoninis kamerinių ansamblių festivalis „Muzikuojame kartu 2025“. Šis ypatingas renginys subūrė net 101 jaunąjį muzikantą iš trijų mokyklų: Šalčininkų r. Jašiūnų, Eišiškių muzikos bei Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklų. Festivalio metu mokiniai pasirodė kameriniuose ansambliuose – grojo įvairiais muzikos instrumentais: fortepijonu, akordeonu, smuiku, […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232