• XVI-asis Tarptautinis akordeonistų konkursas Vilnius 2025

      2025 m. kovo 19–22 d. vyko XVI-asis Tarptautinis akordeonistų konkursas  VILNIUS 2025 – vienas reikšmingiausių akordeono muzikos renginių Baltijos šalyse.  Šis konkursas, kurį organizuoja Lietuvos akordeonistų asociacija kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Akordeono katedra, jau tapo tradicine akordeono muzikos švente, suburiančia jaunuosius atlikėjus, jų pedagogus ir klausytojus. Šiemet konkursas sukvietė talentingiausius akordeonistus […]

  • Sėkmė konkurse „…nuo baroko iki romantizmo…“

      Respublikinis jaunųjų pianistų konkursas „…nuo baroko iki romantizmo…“ – tai nuo 2007 m. Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokyklos organizuojamas renginys, suburiantis talentingus Lietuvos muzikos ir meno mokyklų bei konservatorijų moksleivius, besimokančius groti fortepijonu. Konkursas skatina jaunųjų atlikėjų meninį tobulėjimą ir suteikia galimybę atskleisti savo meistriškumą interpretuojant baroko, klasicizmo ir romantizmo epochos kūrinius. 2025 m. […]

  • Paskaita „Čiurlionis – dailininkas”

        Švenčiant Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines, mokyklos salėje 2025 m. kovo 20 d. vyko paskaita muzikos ir dailės dalykų mokiniams „Čiurlionis – dailininkas“, skirta M.K. Čiurlionio kūrybai. Buvo demonstruojamos dailininko darbų skaidrės. Mokytoja Asta Vasiliauskaitė papasakojo apie dailininko ir kompozitoriaus kūrybos kelią, pagrindinius muzikos kūrinius,  paveikslų ciklus: „Laidotuvės“, „Pasaulio sutvėrimas“, „Jūros sonata“, […]

  • Edukacinis projektas „Klavyrinės muzikos lobynas”

          2025 m. kovo 14 d. Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje vyko tęstinis edukacinis projektas „Klavyrinės muzikos lobynas”. Jame dalyvavo mokiniai iš skirtingų muzikos ir menų mokyklų: Vilniaus B. Dvariono dešimtmeties muzikos mokyklos, Vilniaus r. Rudaminos meno mokyklos, Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos bei Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijos. Mūsų mokyklai projekte atstovavo talentingi jaunieji […]

  • Įspūdingi laimėjimai „ACCODELICA-2025“

        2025 m. kovo 14 d. Varėnos Jadvygos Čiurlionytės menų mokykloje vyko muzikos ir meno mokyklų akordeonistų ansamblių festivalis-konkursas „ACCODELICA-2025“, kuriame dalyvavo mūsų mokyklos ansambliai. Visi festivalyje-konkurse dalyvavę ansambliai, paruošti mokytojų: Jelenos Ivanovskajos, Jelenos Staniulienės, Danutos Stefanovič, Tado Motiečiaus –  laimėjo prizines vietas: kamerinis ansamblis: Damir Avižen (akordeonas), Adam Jurgo (fortepijonas) – II vietos […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232