• Respublikinis konkursas „Su daina ir šypsena“ Eišiškėse

        2025 m. lapkričio 13 d. Eišiškėse vyko respublikinis vaikų ir jaunimo vokalistų konkursas „Su daina ir šypsena“, kurį organizavo Šalčininkų r. Eišiškių muzikos mokykla. Konkursas subūrė jaunuosius dainininkus iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių. Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklai šiame konkurse atstovavo talentingos mokinės, paruoštos mokytojų Olgos Zinevič ir Tatjanos Ulbin: Adriana Lavrijaniec, […]

  • Sveikiname patriotinės dainos festivalio „Wolna Polska“ dalyves!

    2025 m. lapkričio 14 d. Eišikių lenkų namuose vykusiame patriotinės dainos festivalyje „Wolna Polska“ („Laisva lenkija”) dalyvavo mokytojos Tatjanos Ulbin pruoštos mokinės. Jos  puikiai atliko lenkų patriotines dainas ir pelnė įvertinimus: 1 vieta – Kinga Obločinska, 3 vieta – Zlata Izabela Aksamit Sveikiname ir linkime dar daugiau kūrybiškumo bei sėkmės scenoje!

  • Įvyko koncertas „Baisusis dvaras“

      2025 m. lapkričio 6 d. Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokykloje, pavadintoje garsaus lenkų kompozitoriaus vardu, įvyko koncertas, kurio metu skambėjo ištraukos iš Stanislavo Moniuškos operos „Baisusis dvaras“ („Straszny dwór“), todėl  renginys įgavo ypatingą simbolinę reikšmę mokyklos bendruomenei. Vokalines partijas atlikėjai dainavo lenkų kalba, pasirodydami autentiškuose, epochą atspindinčiuose kostiumuose. Vienas įdomiausių koncerto momentų buvo žiūrovų […]

  • Lenkijos Nepriklausomybės dienos minėjimas

      2025 m. lapkričio 9 d. Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestras ir šokėjų grupė koncertavo Šalčininkų kultūros centre vykusiame renginyje, skirtame Lenkijos Nepriklausomybės dienai paminėti. Muzikantai ir šokėjai nuoširdžiai prisidėjo prie šventės, parodydami pagarbą Lenkijos istorijai, kultūrai ir tradicijoms. Dalyvavimas šiame koncerte tapo gražiu kultūriniu tiltu tarp bendruomenių, puoselėjančių draugiškus ryšius, tarpusavio […]

  • Puoselėjamas menų mokyklos pastato estetinis grožis

      Šalčininkų S. Moniuškos menų mokykla – tai vieta, kur gimsta kūryba, ugdomi talentai, puoselėjamos vertybės. Tai nematerialus turtas, kuriam reikia tvirtų pamatų ir jaukios aplinkos. Todėl Šalčininkų rajono savivaldybė išsikėlusi tikslą – ypatingą dėmesį skirti kultūros paveldo objektų išsaugojimui. Prieš kelias dienas baigti buvusių Vagnerių rūmų pagrindinės laiptinės trijų langų ir sienų remonto darbai, […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232