• Diplomų įteikimo šventė ir dailės paroda – įkvepiantis meninės kelionės finalas

      2025 m. gegužės 29 d. Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklą užliejo šventinė nuotaika ir jaunatviška energija – čia vyko iškilminga diplomų ir padėkos raštų įteikimo šventė baigiamųjų klasių mokiniams, žyminti svarbaus jų meninės kelionės etapo pabaigą. Abiturientų baigiamajame koncerte dalyvavo mokiniai, jų tėvai, mokytojai ir visa mokyklos bendruomenė. Šventę lydėjo muzikos skambesys, nuoširdžios emocijos […]

  • Sveikiname tarptautinio akordeonistų konkurso laureatą!

        2025 m. gegužės 6–9 d. Kroatijoje, Pulos mieste, įvyko 48-asis tarptautinis akordeonistų konkursas „SUSRET ‘25“, į kurį susirinko talentingi jaunieji atlikėjai iš įvairių pasaulio šalių: Čekijos, Serbijos, Slovėnijos, Kinijos, Bosnijos ir Hercegovinos, Lenkijos, Latvijos, Italijos, Švedijos, Šiaurės Makedonijos, Lietuvos ir kt. Vienas iš Lietuvos atstovų – mūsų mokyklos mokinys Oskar Ruliov. Jo pasirodymas buvo […]

  • Festivalis „Daina prie Šalčios”

        2025 m. gegužės 18 d. Šalčininkų miestas aidėjo nuo muzikos, dainų ir šokių – čia vyko jau 28-asis tradicinis folkloro festivalis „Daina prie Šalčios“, subūręs gausybę atlikėjų bei žiūrovų iš viso Šalčininkų rajono. Šis festivalis – tai tikra liaudies meno šventė, puoselėjanti tautinį paveldą ir bendruomeniškumą. Tarp ryškiausių šventės dalyvių buvo ir Šalčininkų […]

  • Koncertas „Pakilkime kartu!“ – jautri dovana šeimai

        2025 m. gegužės 15 d. Šalčininkų kultūros centro scenoje skambėjo muzika, liejosi dainos ir spindėjo šokis – čia vyko Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklos iškilmingas koncertas „Pakilkime kartu!“, skirtas Šeimos dienai paminėti. Į šventinį renginį gausiai susirinko mokyklos bendruomenė, mokinių artimieji bei miesto gyventojai. Koncertą pagerbė Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos atstovai – susirinkusiuosius […]

  • Sakralinės muzikos ir poezijos festivalis „Tave, Dieve, šlovinam“

      2025 m. gegužės 11 d. Vilniuje, Lenkų kultūros namuose, vyko XXXIII-asis sakralinės muzikos ir poezijos festivalis „Tave, Dieve, šlovinam“. Ši graži ir ilgametė tradicija vėl suvienijo Vilniaus krašto talentus. Tarp jų – ir Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokyklos mokiniai: šokėjos bei jaunieji dainininkai. Savo pasirodymais jie ne tik papuošė festivalio programą, bet ir pelnė […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232