• Mokytojų dienos sveikinimas

      2025 m. spalio 6-ąją Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos mokiniai pasveikino savo mokytojus Mokytojų dienos proga. Ši diena – ypatinga proga padėkoti tiems, kurie kasdien dalijasi savo žiniomis, kūrybiškumu ir įkvėpimu. Mokiniai dovanojo muzikinius sveikinimus, šiltus žodžius ir šypsenas, taip išreikšdami nuoširdžią padėką už rūpestį, kantrybę. Dėkojame visiems mokytojams už jų atsidavimą, kūrybą ir […]

  • Edukacinė išvyka į Druskininkus „M. K. Čiurlioniui – 150“

          Šalčininkų Stanislavo Moniuškos menų mokykla, bendradarbiaudama su vokaliniu ansambliu „Graciozo“ ir įgyvendindama Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos jaunimo programos projektą „M. K. Čiurlioniui – 150“, 2025 m. spalio 2 d. organizavo edukacinę išvyką į Druskininkus. Išvykos tikslas – skatinti jaunąją kartą domėtis M. K. Čiurlionio asmenybe ir kūryba, didinti suvokimą apie jo indėlį […]

  • Sveikinimas Šalčininkų lopšelio-darželio „Pasaka“ mokytojams

      2025 m. spalio 3 d. mūsų mokyklos mokiniai aplankė Šalčininkų lopšelį-darželį „Pasaka“ ir nuoširdžiai pasveikino šio darželio mokytojus su Mokytojų diena. Mokiniai mokytojams skyrė gražias dainas ir melodijas, linkėjo kūrybiškumo, kantrybės bei džiaugsmo kasdienėje veikloje su mažaisiais ugdytiniais. Dėkojame Šalčininkų lopšelio-darželio „Pasaka“ kolektyvui už šiltą priėmimą ir bendrystę. Tikimės, kad šis susitikimas taps gražia […]

  • Butrimonyse skambėjo pučiamųjų orkestro muzika

        Šeimų šventę, įvykusią 2025 m. rugsėjo 28 d. Butrimonių kaime, Šalčininkų rajone,  papuošė  pučiamųjų instrumentų orkestro ir šokėjų grupės pasirodymai. Skambant orkestro muzikai, šokėjos sukūrė spalvingą ir nuotaikingą reginį, kuris dar labiau įtraukė žiūrovus. Orkestras atliko įvairią programą – nuo tradicinių maršų iki populiarių melodijų, artimų tiek vyresniems, tiek jaunesniems klausytojams. Dalyvavimas Šeimų […]

  • Pučiamųjų instrumentų orkestras ir šokėjų grupė – Derliaus šventėje Šalčininkuose

        2025 m. rugsėjo 14 d. Šalčininkuose vykusioje tradicinėje Derliaus šventėje pasirodė pučiamųjų instrumentų orkestras ir šokėjų grupė. Kolektyvai papuošė koncertinę programą, sukurdami džiaugsmingą ir pakilią atmosferą. Orkestras žiūrovams dovanojo įvairių nuotaikingų kūrinių, o šokėjos savo pasirodymu papildė muziką spalvinga ir energinga choreografija. Publika šiltai sutiko atlikėjus, jų pasirodymus lydėjo gausūs plojimai. Dalyvavimas Derliaus […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232