• Nacionalinio Balio Dvariono jaunųjų pianistų ir stygininkų konkurso laimėtojai

      2024 m. vasario  18-20  dienomis į Nacionalinę M.K.Čiurlionio menų mokyklą (Vilnius) suvažiavo jaunieji fortepijono ir smuiko virtuozai iš visos Lietuvos.  Šiomis dienomis vyko XXIII-asis nacionalinis Balio Dvariono janųjų pianistų ir stygininkų konkursas, kuriame dalyvavo ir puikiai pasirodė mūsų mokyklos  jaunieji pianistai: Ivona Šulc (mokytoja Jelena Staniulienė) tapo konkurso laureate ir apdovanota už geriausią šiuolaikinio […]

  • Lietuvos valstybės atkūrimo šventė

        2024 m. vasario 16 d.  Šalčininkų  kultūros centre įvyko koncertas, skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo dienai paminėti. Scenoje, kartu su kitais dalyviais, pasirodė Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestras. Skambėjo įvairių žanrų muzika: patriotinės ir liaudies dainos, moderniosios kompozicijos, įkvėptos Lietuvos laisvės kova. Šoko choreografijos skyriaus mokiniai, kurių šokiai pabrėžė lietuvišką dvasią […]

  • Kviečiame kartu švęsti Lietuvos valstybės atkūrimo dieną

  • GRAND PRIX jaunųjų pianistų konkurse

          2024 m. vasario 4 d. Vilniaus Broniaus Jonušo muzikos mokykloje įvyko IV respublikinis jaunųjų pianistų Polifonijos konkursas, kuriame mūsų mokyklos mokinė Aistė Narbutaitė. Konkursas  suteikė dalyviams pristatyti muzikinius gebėjimus.  Aistė pelnė laureato vardą ir laimėjo Grand Prix diplomą. Mokinę paruošė mokytoja Taisija Kuščenko. Sveikiname laureatę ir jos mokytoją!         […]

  • „Solfedžio pamoka. Patirtys ir galimybės“

        2024 m.sausio 20 d. Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos teorijos skyriaus mokytojai dalyvavo Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos surengtoje metodinėje dienoje „Solfedžio pamoka. Patirtys ir galimybės“. Pirmoje dalyje mokytojai galėjo stebėti net šešias atviras solfedžio pamokas, kuriose dalyvavo įvairių Vilniaus muzikos mokyklų mokiniai. Savo patirtimi dalijosi Vilniaus Karoliniškių, Balio Dvariono, Broniaus Jonušo, Algirdo muzikos […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232