• VII tarptautinis konkursas-festivalis „Integracje muzyczne 2022”

         2022 m.  birželio 8-12 dienomis, po ilgos dviejų metų pertraukos, Šalčininkų rajono muzikos ir menų mokyklų mokiniai dalyvavo tradiciniame VII-ame tarptautiniame konkurse-festivalyje „Integracje muzyczne 2022”, kurį organizavo draugijos „Wspólnota Polska“ Torunės skyrius, Torunės pavietas (Starostwo Powiatowe w Toruniu) ir Chelmžos I laipsnio muzikos mokykla. Konkurso „Integracje Muzyczne“ garbės globėju yra Kujavijos Pamario vaivadijos […]

  • Ant bangos 2022

  • Paminėta Tarptautinė vaikų gynimo diena

      2022 m.  birželio 1 d. Šalčininkuose paminėta Tarptautinė vaikų gynimo diena. Šia proga S. Moniuškos menų mokykla pakvietė į šventinį renginį „Vaikystė muzikos garsų ir šokio jūroje“, vykusį Šalčininkų kultūros centre. Atvykstančius vaikus ir jų šeimos narius pasitiko tapybos ir keramikos darbų paroda „Jaunieji talentai“. Tačiau tikslas buvo kitas – jaudinantis koncertas, kai tėvai […]

  • „Vaikystė muzikos garsų ir šokio jūroje“

          Birželio 1-oji – Tarptautinė vaikų gynimo diena!     Maloniai kviečiame į Šalčininkų S. Moniuškos menų mokyklos šventinį renginį „Vaikystė muzikos garsų ir šokio jūroje“, skirtą Tarptautinei vaikų gynimo dienai.   Renginys vyks 2022 m. birželio 1 d. 18.00 val. Šalčininkų kultūros centre.   Programoje:  tapybos ir keramikos darbų paroda „Jaunieji talentai“, […]

  • Nacionalinio Balio Dvariono pianistų ir stygininkų konkurso lauteatai

      2022 m. gegužės 20-21 d. dienomis į Vilnių suvažiavo  jaunieji fortepijono ir smuiko virtuozai iš visos Lietuvos.  Šiomis dienomis vyko XXII-asis Nacionalinis Balio Dvariono pianistų ir stygininkų konkursas, kuriame gražiai, nuoširdžiai muzikavo mūsų mokyklos pianistai: Danielė Jurgo (mokytoja Danuta Stefanovič)  ir Tomas Jarmolkovičius (mokytoja Jelena Staniulienė). Jaunieji pianistai tapo konkurso laureatais, o Tomas Jarmolkovičius dar […]

DAILĖS DALYKŲ VERTINIMO SISTEMA

Vertinimo principai

 

Kūrinio struktūrą sudaro 3 lygmenys: idėjinis, formalusis ir techninis.

  1. Idėjinis lygmuo – tai visa kūrinio turinio ir prasmės sfera.
  2. Formalusis – lygmuo. Jį sudaro visos formaliosios – meninės kūrinio priemonės:
  • Plastinės raiškos priemonės: taškas, linija, dėmė, tūris, spalva, tonas ir pan.
  • Kompozicijos principai: statika, dinamika, kontrastas, ritmas, proporcija ir pan.
  1. Techninis lygmuo – medžiagos (guašas, akvarelė ir pan.) ir gebėjimai naudotis šiomis priemonėmis, t.y. techniniai panaudojimo būdai ir atlikimo kokybė.

 

Kūrinio tikslas – tai formos ir technikos pagalba įkūnyta prasmė:

 

technika               forma                 prasmė

 

Vertinimo eiga vyksta nuosekliai – pradžioje vyksta vertinimas kiekvieno lygmens atskirai, o vėliau – visas kūrinys kaip visuma.

 

 

Kriterijai

 

  1. Harmoningumas

Visų techninių ir formaliųjų priemonių, elementų ir jų ryšių pusiausvyra. Kūrinio elementų tarpusavio ir su visuma pusiausvyra.

  1. Išraiškingumas

Atitikimas tarp priemonių ir tikslo; kokiu laipsniu techninės ir formaliosios kūrinio priemonės išreiškia idėją.

  1. Vientisumas

Užbaigtumas ir organiškumas; kūrinys panašiai kaip gyvas organizmas pasižymi vieninga ir neišardoma visuma, kurioje nė vienos detalės negalima pakeisti, nepažeidus šios visumos.

  1. Stilius

Tai autoriaus asmenybės išraiška, kuri pasižymi individualumu, originalumu, naujumu.

  1. Meistriškumas

Techninių priemonių panaudojimo kokybė.

  1. Pedagogo nuomonės prioritetas

Mokytojas turi teisę turėti ypatingą nuomonę siekiant pedagoginių tikslų. Tam tikrais atvejais jis gali pakelti ar pažeminti įvertinimą keliant mokinio aktyvumą.

 

Vertinimas

 

 

Pažymys

Įvertinimas pagal kriterijus

10 ir 9

(puikiai)

  1. Tobulas harmoningumas (tobula pusiausvyra: nieko nei – pridėsi, nei – atimsi).
  2. Įtikinantis išraiškingumas (idėjos ir raiškos priemonių sintezė)
  3. Tobulas vientisumas (užbaigtas organiškumas)
  4. Brandus individualus stilius (originalumas)
  5. Aukštas meistriškumas

8 ir 7

(gerai)

  1. Pakankamas harmoningumas (kartais pasitaiko nedarnių detalių)
  2. Pakankamas išraiškingumas (smulkūs netikslumai)
  3. Pakankamas vientisumas (nežymūs organiškumo ir užbaigtumo trūkumai)
  4. Ne iki galo susiformavęs individualus stilius
  5. Pakankamas meistriškumas

6 ir 5

(patenkinamai)

  1. Vidutiniškas harmoningumas (rasta bendra pusiausvyra, bet nesurasta detalėse).
  2. Vidutiniškas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos nepakankamas ryšys).
  3. Vidutiniškas vientisumas (tarp dalių trūksta organinių ryšių ir užbaigtumo).
  4. Neaiškus stilius (individualumas tik vos matosi).
  5. Vidutiniškai įvaldytas meistriškumas.

4 ir 3

(nepatenkinamai)

  1. Dalinis harmoningumas, nėra visumos.
  2. Silpnas išraiškingumas (tarp idėjos ir jos išraiškos silpnas ryšys)
  3. Ryškus visumos trūkumas (elementai tarpusavyje nesuderinti, mechaniniai ryšiai tarp jų, neužbaigtumas).
  4. Iš esmės stiliui trūksta originalumo (daug banalumo ir štampų).
  5. Žemas atlikimo meistriškumas.

2 ir 1

(blogai)

  1. Visiška disharmonija
  2. Visiškai priemonės neatitinka idėjos.
  3. Nėra visumos (anarchija ir mechaniškumas, neužbaigtas darbas).
  4. Visiškai nėra stiliaus (kopijavimas)
  5. Visiškas nemokšiškumas.

 

Rėmėjai


1,2 % parama

Plento g. 5 , LT 17117

Šalčininkai

+370 380 51408

salcininkumenumokykla@gmail.com
Įm. kodas:      191417232